در دنیای امروز رشد و حیات هر کسب و کاری نیازمند بروز بودن نگرش و ابزار آن است. حضور در فضای بی کران اینترنت یکی از ملزومات یک کسب و کار پیشرو و موفق است. برای این منظور ابزار های مختلفی در اختیار ماست. رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام اولین گزینه ایست که در دسترس خود می بینیم. اما بر اساس تحقیقات انجام شده اتکای کامل به رسانه های اجتماعی به تنهایی ابزار کافی برای این هدف نیستند. هر چند که رسانه های اجتماعی از بازدید خوبی برخوردار هستند و برای استفاده ساده و کم هزینه هستند اما مشکلات متعدد مانند عدم انعطاف، عدم رسمیت و اعتبار، عدم امکان فیلترینگ محصولات، عدم مالکیت قانونی، نبود امکانات سئو و عملکرد بهینه در موتور های جستجو، عدم امکان اتصال به درگاه های پرداخت و پرداخت آنلاین و ... به تنهایی به عنوان تبدیل شدن به یک کسب و کار آنلاین کافی محسوب نمی شود.